Analýza klíčových slov pro SEO

Data Collect » Produkty a služby » Analýza klíčových slov pro SEO

Analýza klíčových slov je základním východiskem pro všechny ostatní činnosti online marketingu – od návrhu struktury webu, přes optimalizaci obsahu webu pro SEO až po nastavení reklamních kampaní.

Proč analýza klíčových slov?

Pryč jsou doby, kdy jsme používali pro hledání firem mnohasetstránkové žluté seznamy. Do obchodů už chodíme jako informovaní zákazníci, parametry výrobků už předem známe z internetu. Veletrhy už nenavštěvujeme, abychom se seznámili s novinkami z oboru. Než něco koupíme, najdeme si online reference a srovnáme produkty mezi sebo. Vyhledávač je dnes naším druhým (prvním?) mozkem.

Být na internetu je dnes už nutnost, ale to už je každý. Je potřeba, aby potenciální zákazník na naše stránky narazil co nejdříve, dříve než na konkurenci. Můžete si koupit reklamní kampaň, díky které se na první příčky dostanete. Ačkoliv je to často nutnost, jde o zdroj návštěvníků jen do chvíle, než Vám kampaň skončí. A pozor, část lidí na reklamní odkazy z principu nekliká.

Druhou možností, jak se umístit vysoko ve vyhledávačích, je optimalizace stránek pro vyhledávače. Snažíme se technické záležitosti, obsah webu, jeho strukturu i funkčnost ladit tak, abychom se propracovali co nejvýše. Této činnosti říkáme SEO optimalizace a představuje souhrn mnoha faktorů a trochu magie (vyhledávací algoritmy Googlu ani Seznamu totiž nejsou veřejné). Zkratka SEO znamená search engine optimization.

Otázka zní Jak být první ve výsledcích vyhledávání na Google a Seznamu? No, není třeba být první, ideální je samozřejmě umístění na předních místech první stránky výsledků.

Jak udělat analýzu klíčových slov?

Jde o poměrně časově náročnou činnost. Nejprve hledáme co největší počet slov a frází, které lidé v souvislosti s naším produktem mohou hledat. K tomu využíváme co nejvíce zdrojů – znalosti zadavatelů i vlastní, vyhledávače, našeptávače, navrhovače a analyzátory klíčových slov, dále weby konkurence, oborové weby, tematické diskuse, sociální sítě a další. Zřejmě jako jediní realizujeme také vlastní kvantitativní dotazování na panelu našich respondentů v našich pravidelných výzkumných omnibusech.

Klíčovka běžně vygeneruje tisíce až desetitisíce frází, které v dalších krocích zase naopak čistíme, normalizujeme, slučujeme a segmentujeme. 

Výstup analýzy klíčových slov

  • kompletní datové podklady ze sběru
  • seznam frází s přiřazenými metrikami (hledanost, konkurence, relevance) a kategorizací
  • návrh struktury stránek

 

V případě zájmu o nabídku analýzy klíčovách slov nás prosím kontaktujte.

Máte dotaz? Kontaktujte nás

captcha

Nebo nám zavolejte. Rádi Vás uslyšíme

Infolinka 225 020 010